ThailandToeristischTempelTaalbarriereTuktukTattoo - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Esther Vuijk - WaarBenJij.nu ThailandToeristischTempelTaalbarriereTuktukTattoo - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Esther Vuijk - WaarBenJij.nu

ThailandToeristischTempelTaalbarriereTuktukTattoo

Blijf op de hoogte en volg Esther

02 Oktober 2013 | Thailand, Bangkok

Aangekomen met het vliegtuig in Krabi en vanaf daar konden we direct de boot doorpakken naar Koh phi phi en een anderhalf uur later zaten we op een geweldig paradijs met allemaal toeristen! ;-) geweldig uitzicht vanaf ons backpacker hostel en stranden met de bijbehorende strandtentjes en bij de vuurwerkshow mocht ik nog meedoen waarbij ik op een stoel zat met een sigaret en kon ik die uiteindelijk met hulp van rondzwaaiende knotsen aan touwen opsteken.. Ook nog een dansje gewaagd op het strand en gesnorkeld op het Maya eiland, waar de film THE beach is opgenomen! Heerlijk gechillt om vervolgens naar de oostkant te gaan naar Koh phangan voor de full moon party!

Onderweg erg gezellig op de nachtboot naar het eiland! 100 kleine matrasjes bij elkaar en in 6 à 7 uur aangekomen. Lekker bij onze luxe hotel rondgehangen, motor gehuurd en het eiland verkend en een groot feest gebouwd op het strand en wauw.. Wat een mensen en wat een feest!

De dag erna uitgebrakt in ons hotel, de eerste Thaise massage gehad en door naar Koh Tao.. Waar we onze padi (open water) hebben gehaald. Omdat we er niet genoeg van kregen hebben we direct de advanced erachteraan gedaan en in 6 dagen tijd 9 duiken en twee certificaten rijker! Super gezellig en leuk met alle cursisten en staf!

Daarna door naar Bangkok, even iets anders dan een eiland... Samen met ons complete duikteam in de bus en op 100 meter van de backpackwijk koah san road een goed en goedkoop hostel gevonden. De volgende dag een tour door Bangkok gedaan met de boot en de grand palace  en de grootste liggende Boeddha bekeken, we waren beiden helemaal onder de indruk van al het goud en details en vooral ook hoeveelheid en grootte van de gebouwen en vergeet alle boeddha's niet! De volgende dag een fietstocht gedaan en op de mountainbike door de kleine straatjes van Bangkok gereden.. door de markten heen en langs verscheidene tempels en nog het hotel van the Hangover 2 uiteraard..;-)! Heel erg leuk.

Met de groep afgesproken om naar de sak yant tattoo tempel te gaan. Hier had ik al eerder van gehoord en was al lange tijd aan het denken om een te nemen. Het is een klooster waar de monnik  tatoeages zet, hierbij zegent hij je met de tattoo die bij je past en kiest ook de plaats. Eerst maar even heen om te zien hoe dit precies ging en als het goed voelde zou ik ook een nemen. Het is geen gewone tattoo met een naald, maar met bamboe stok met 2 punten wordt het inkt erin getikt. Na anderhalf uur wachten was ik een offer (wat bestond uit een pakje menthol sigaretten en bloemen en ongeveer 50 cent aan losgeld) mocht ik plaatsnemen in de rij en werd het erin getikt binnen 10 minuten. Pijnlijk was het helemaal niet en de monnik gaf me de tattoo die ik wou en ook op de plek! De Yant Ha Taew tattoo, die uit vijf lijnen bestaat en die in deze combinatie de drager bescherming en voorspoed brengt! 2 anderen namen er ook een en erna weer terug naar Bangkok.

Onze laatste avond Thailand met z'n allen onder genot van de lokale lekkernij een gefrituurde Schorpioen. (dat naar niks smaakte en nog een uur in je mond bleef plakken en tussen te tanden weggehaald kon worden.) Vanwege de overstromingen is het momenteel lastig om naar Chiangmai te gaan! We zullen het rondje dus andersom gaan doen en eerst naar Cambodja, dan Vietnam om vervolgens via Laos naar Chiangmai te gaan!

Deel 1 van thailand was super! Geweldige dingen gedaan en gezellige mensen ontmoet! Ik kan niet wachten om terug te keren! De volgende update vanaf Cambodja! Dikke kus! Xx

• 02 Oktober 2013 - 13:24

Sanne :

Geweldig, Es! Geniet van Cambodja! Xx Sanne

• 02 Oktober 2013 - 14:09

Annechien:

Leuk es! Ben benieuwd naar je volgende avonturen! xxx

• 02 Oktober 2013 - 14:52

Maaike:

Klinkt heel goed! Geniet van Cambodja! Lekker fietsje huren bij Angkor Wat. Xx

• 02 Oktober 2013 - 20:40

Anneke:

Wouw dat klinkt gewoon als heaven! Geniet samen van jullie reis, dat jullie nog maar heel veel mogen zien en beleven maar dat komt zeker goed!

• 03 Oktober 2013 - 11:29

Johan En Elsbeth:

hai die es
    gefeliciteerd nog met het behalen van jullie duikbrevet
    ben bebieuwd hoe jullie cambodja vinden
    kus van ons

• 04 Oktober 2013 - 19:26

Jetske:

Essie!!!

Wow wat een verhaal weer! Gaaf joh dat jullie gedoken hebben, ook nemo tegen gekomen?? Dat vind ik zulke mooie vissen!! Haha. Geniet er lekker van!
    Dikke kus