Hiken, loy kratong, bruggen en oude bekenden! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Esther Vuijk - WaarBenJij.nu Hiken, loy kratong, bruggen en oude bekenden! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Esther Vuijk - WaarBenJij.nu

Hiken, loy kratong, bruggen en oude bekenden!

Blijf op de hoogte en volg Esther

19 November 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Over de grens gegaan met een klein bootje en het visum was binnen 2 tellen geregeld. Door met de bus naar Chiangmai samen met een andere Nederlander en 2 Zwitserse meiden. In het hostel een trekking geregeld en de avond wezen shoppen op de night Market die zeker enkele kilometers lang was.
Rondgelopen en een motor gehuurd om naar de Prahat Doi Suthep Tempel te gaan... Een geweldig mooie tocht door de heuvels compleet met een haarspeldbochten weg! Onderweg vloog Vince even van de weg, maar met wat schrammen en wat krassen kwam hij er gelukkig goed vanaf! De avond een Muai Thai gevecht gezien, de nationale sport van Thailand. Je ziet hoe trots ze erop zijn en dat iedereen het doet. Van kinderen rond de 10 tot vrouwen, maar ook geblinddoekt en internationale vechters. Erg mooi om te zien. En dat jeukt dan toch wel weer om nog een keer te gaan doen! Misschien in Bangkok! ;-)

De dag erop op tijd op en begon onze trekking! Eerst een bezoek bij een waterval waar ook even gezwommen kon worden, smal en een klein gebied, maar erg mooi en hoog. Daarna door naar de hotsprings waar je dus een heerlijk bad kunt nemen... Zo'n bad bij 35 graden is alleen  niet echt een toevoeging..;-) daarna een 4 uur durende hiketocht door de bergen naar ons kamp gedaan. Back to basic zonder elektra en zitten rond het kampvuur en met spelletjes de avond afgesloten. De ochtend kwamen de olifanten die we na ze ontbijt te hebben gegeven, mochten wassen in de rivier en vervolgens een 40 min durend ritje mochten maken. Door het water en de bossen en ik mocht voorop op de nek zitten! Zo indrukwekkend zo'n groot en sterk dier, een echte bijzondere ervaring! Daarna al bamboo-raftend naar ons eindpunt!

Op de terugweg kregen we op de snelweg met de tuktuk nog een klapband.. Gelukkig had de bestuurder hem goed onder controle.. Want de band, velg en alles was aan flarden. Het noorden was echt super mooi wederom en gezellige mensen vanuit Canada, Italië, Ierland en Zwitserland leren kennen! De avond samen gegeten bij de rivier waar ze bezig zijn met het lantaarnfestival, waar ze wenslampionnen  oplaten en ook soort van bootjes in de rivier laten voor geluk! Dit is aankomend weekend!

Op naar Sukhothai, vroeger in de 13e eeuw de hoofdstad van Thailand en ook wel het kleine Angkor Wat ( in siem reap, Cambodja) genoemd! Daar was het loy kratong festival al gaande wat aan noorderzon doet denken! Kraampjes eten activiteiten en gezelligheid. Vele wensbalonnen en bootjes in de rivier en dit alles met het decor van de tempels daar , die erg mooi versierd  waren!

Vervolgens op naar Bangkok.. Duurde het 6 uur om in het noorden van Bangkok te komen, deden we over de rit van noord bangkok naar het centrum totaal nog eens 4!! Uur. Tip; uurtje of 5.30 een public bus nemen... Niet doen! ;-) de avond aan de khaosan road wat gedronken en de volgende dag naar kanchanaburi vlakbij Bangkok.

Eerst richting the floating market wat leuk was om te zien..:-) door naar kanchanaburi, wat bekend is om de river kwai brug en het verhaal van de tweede Wereldoorlog hierbij. Naast het toch wel aparte/bijzondere jeath war museum ( wat een beetje bij elkaar geraapte dingen zijn) en de Kuang Im tempel  bezocht  te hebben nog een ritje gemaakt in het treintje over de brug en een hostel gezocht in het stadje.
Mijn oude bazin Agnes van de snackbar in Winschoten is een aantal jaren geëmigreerd naar Thailand en is daar nu werkzaam als vrijwilliger in elephant world wat vlakbij was. Bij navraag bleek ze net op vakantie te zijn, dus belde ik even erachteraan... Hoe toevallig was ze in hetzelfde stadje! Dus even samen een paar biertjes gedaan en bijgekletst! Erg leuk en ouderwets gezellig! :-)

De dag erop terug naar Bangkok en daar naar de skybar van de Lebua, waar de film The Hangover 2 is opgenomen..  ,iedereen sjiek gekleed en zijn we daarna naar de rivier gegaan en bij het loy kratong festival wezen kijken samen met Diego die we weer ontmoette in bangkok! Erg gezellig en bijzonder om te zien, duizenden wensbalonnen, vuurwerk en 'bootjes' die de mensen offeren voor de godin van de zee en wat hun 'zonden' zal wegspoelen. Zelf ook nog een ballon opgelaten en de laatste dag een poging tot  shoppen gedaan..

Ik wou altijd al in Thailand een lesje muai thai boksen doen en deze middag kon ik 2 uur meetrainen! Geweldig en super om weer eens te doen! Conditie, oefeningen, technieken, sparren  en zeker 20 blauwe plekken verder! Maar het was het zeker waard! De trainer zag wel potentie en ik heb beloofd een volgende keer dat ik in Bangkok ben zeker weer langs te komen! De avond lekker gegeten aan de rivier en een heerlijke welverdiende massage gehad!

De avond voor de 8e keer afscheid genomen van Diego en maar direct de spullen gepakt, want heeeel vroeg (04.00!) vertrokken naar het vliegveld.. Waar onze vlucht naar KL om 7.00 vertrok.. Wie verzint zulke tijden..;-)

We zijn nu net in Kuala Lumpur geland en vliegen vanmiddag naar Miri! Op naar Maleisisch Borneo.. Wel leuk om de mensen eindelijk weer te kunnen verstaan..;-) we hebben er zin in!

Bedankt weer voor de berichtjes! De tijd vliegt, nog 'maar' iets meer dan 3 weken te gaan! Nu eerst nog Borneo en heel misschien een uitstapje naar Brunei! Maar dat zullen we nog wel eens zien!  Tot de volgende update! Dikke kus!

• 19 November 2013 - 12:24

Alice:

Het houdt maar niet op al die mooie verhalen en avonturen. Hopenlijk heb jij geen schrammen opgelopen?
    Nou ja..wel blauwe plekken natuurlijk :)
    Veel plezier nog deze 3 weken.
    Liefs Alice

• 19 November 2013 - 12:35

Annechien:

Veel plezier back in borneo es, doe ze de groeten daar! xxx

• 19 November 2013 - 22:29

Johan En Elsbeth:

ha die es en Manon
    hebben weer van jullie avonturen genoten
    zijn wel blij dat jullie snel naar Nederland komen
    nog heel veel plezier de laatste 3 weken

• 22 November 2013 - 20:54

Maartje:

Hey schatje, nog veel plezier daar. Doe ze de groeten.x