Ont-indonesiën.. Vakantie en nieuwe avonturen! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Esther Vuijk - WaarBenJij.nu Ont-indonesiën.. Vakantie en nieuwe avonturen! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Esther Vuijk - WaarBenJij.nu

Ont-indonesiën.. Vakantie en nieuwe avonturen!

Blijf op de hoogte en volg Esther

15 September 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Het vertrek vanuit Sintang achter de rug en op naar Kuching.. Aangekomen op de grens kregen we direct een bijzondere ervaring.. Wachten voor een ijzeren hek waarbij om 5 uur de ochtend de deuren opengingen en de mensen zoals bij de 3 doldwaze dagen op de post afliepen voor hun stempel om het land in te mogen.. Je zag me toch een corruptie en ongure praktijken.. Mannetjes die andere naar voren hielpen en paspoorten die doorgegeven werden.. Gelukkig had Nicky alleen maar een Mandou (origineel koppensnellers-mes) als souvenir meegenomen maar ook die ging zonder enige problemen mee.. Heel bijzonder om mee te maken!

In Kuching moesten we lang wachten, maar gelukkig was de Starbucks er om ons hierbij te helpen en in Kuala Lumpur aangekomen helaas alweer afscheid van Nicky moeten nemen en kwam ik erachter dat de Maleisiërs NIET aan jam karet.. (rekbare tijd) doen... gerend naar de gate die op een terminal aan de andere kant van KL bleek te zijn en ik was net 5 minuten te laat om in te checken.. Mocht dus een nieuw ticket kopen en met nog 30 ringgit op zak naar Langkawi gegaan...want ook mijn bankpassen deden het bij de banken niet.. Een lekker begin..;-) en aangekomen bij het hotel maar eerst eens lekker bijgekomen van alle hectiek! Langkawi rondgelopen en verkend met de motor! Wat een geweldig mooi eiland! Veel toeristen..(dat is wel even wennen) en eindelijk gepind dus nu beginnen met genieten! ;-) motor gehuurd en langs de kust naar het westen (kuah) gereden en daar de haven en de grote adelaar gezien en gekletst met wat lokals! Veel regen helaas...en heb op een gegeven moment maar even geschuild want kon door mijn pothelmpje en dus geen bescherming in mijn gezicht echt niets meer zien.. Opgevangen in een warungetje en met een air kelapa (water uit de kokosnoot) nieuwe beste vrienden gemaakt! ;-) Vanwege de regen daarom maar eens lekker genoten in een veel te dure maar heerlijke Spa! Scrub, massage, gezicht en alles erop en eraan.. Ben al die luxe niet meer gewend en uiteraard al het heerlijke eten! De laatste dag  met nieuwe vrienden tot in de nacht bij een strandhut gehangen en zelfs in de storm nog even een lekkere duik genomen in de zee! :-) Even lekker bijgekomen van de afgelopen week en op naar Kuala Lumpur! waar ik na langer dan een jaar Manon weer trof! :-D

Na 5 minuten alweer zoals vanouds uiteraard en helemaal gelukkig toen ze met de dropjes, pepernoten en zelfs kaas aan kwam zetten! Geweldig! Op naar het guesthouse en KL rondgelopen! De avond bij de Petrona towers geweest en op de terugweg overvallen! 2 mannen op de motor trokken de tas van de schouder van Manon en scheurden er vandoor! Voor we het door hadden waren ze al weg.. Eerste reactie was 'shit..... en waar is je telefoon'! Gelukkig hadden we beide deze nog in onze hand en is er alleen geld weg.. Maar erg jammer was het wel! Voorzichtig blijven dus... Daarna maar even in onze guesthouse een biertje gedaan om bij te komen..;-) ook nog naar China town geweest waar een lantaarn/lampionnen festival was en een geweldig uitzicht van de Petrona tower gehad in een skybar van een (te)luxe  hotel! We hebben nog een nichtje van Manon ontmoet die een jaar bij een Indiaans gastgezin verblijft in Maleisië en toevallig waren hun net in KL! Met hun naar de batu caves gegaan en wat van de gebruiken en tradities mee gekregen! Ook nog even geshopt en lekker geborreld in het centrum! Even wennen was het wel.. Een hele overgang van Sintang naar Kuala Lumpur.. Maar zeker een goede start!

En dan zijn de plannen nu...via Krabi in Thailand direct door naar koh phi phi! Waar ooit de film the beach en ook expeditie robinson is opgebomen! Paradise it is! ;-)

Tot de volgende update! Foto's volgen nog... Dikke kus! Ook van Manon!

• 15 September 2013 - 14:26

Thirza:

Klinkt goed dames! Geniet ervan, dubbelop, jullie hebben het allebei verdiend!! Wacht op de foto's :-D

Liefs vanuit een (inmiddels) guur NL.... :(

• 15 September 2013 - 14:49

Alice:

Nou Esther: lekker begin maar niet heus.
    Kennelijk doorsta je de " tegenvallers" met een soort van " kalmte kan je redden"
    Hou vol, maar ik wens jullie een iets minder ongemakkelijk vervolg van jullie reis!
    Liefs Alice

• 15 September 2013 - 15:39

Anneke:

Zo dat begon inderdaad lekker hectisch! Gelukkig is het allemaal redelijk goed gekomen en kunnen jullie nu verder met jullie reis! Geniet ervan en ik kijk uit naar de verhalen :)

• 15 September 2013 - 19:27

Gemma:

In een paar dagen tijd dus alweer een hoop meegemaakt. Aan de foto's/fimpje op FB te zien heel veel mooie dingen. Ben benieuwd wat jullie allemaal nog meer gaan beleven. Heel veel plezier met z'n 2en!!

• 15 September 2013 - 19:45

Annechien:

Veel plezier op je welverdiende vakantie! xxx

• 18 September 2013 - 12:31

Elsbeth:

wat weer een belevenissen
    om jaloers op te worden
    veel plezier met manon
    kijk uit naar je volgende reisverslag
    peptje en memtje